Пређи на главни садржај

Profesionalno upravljanje nekretninama

Ko je profesionalni upravnik i da li je neophodan?

Profesionalni upravnik je lice koje je steklo licencu za obavljanje posla koju izdaje privredna komora Srbije. Zakon o stanovanju i održavanju  zgrada propisuje obavezu svake stambene zajednice da ima registrovanog upravnika iz redova stanara ili profesionalnog upravnika koji se upravljanjem bavi kao delatnošću.
Usluge profesionalnog upravljanja naše agencije, pored ostalog podrazumevaju i sledeće  poslove:

a.) Administrativni poslovi- 
- osnivanje stambene zajednice (ukoliko nije osnovana), 
- izrada pečata, pribavljanje PIB-a i matičnog broja stambene zajednice, 
- upis stambene zajednice u Registar stambenih zajednica, 
- otvaranje tekućeg računa u poslovnoj banci 
- zastupanje i predstavljanje stambene zajednice, 
- popis posebnih, zajedničkih i samostalnih delova i njihovo označavanje, uspostavljanje i vođenje evidencije o vlasnicima posebnih delova i licima kojima su zajednički ili posebni delovi izdati u zakup, 
- izvršavanje odluka stambene zajednice, 
- priprema i zaključivanje svih vrsta ugovora stambene zajednice sa drugim pravnim licima, 
- priprema i podnošenje prijave za registraciju Pravila vlasnika, 
- sačinjavanje svih izveštaja, zapisnika, zahteva, molbi u ime stambene zajednice. 
b.) Finansijski poslovi- 
- raspolaganje sredstvima sa tekućeg računa stambene zajednice u skladu sa odlukama skupštine stambene zajednice, 
- vođenje evidencije o prihodima i rashodima stambene zajednice, 
- priprema budžeta i razrada plana potrošnje novčanih sredstava, 
- organizacija naplate troškova za upravljanje i održavanje stambene zgrade, 
- priprema, štampa i dostavljanje uplatnica u poštanske sandučiće, 
- priprema dokumentacije i pokretanje postupka prinudne naplate, 
- izrada završnog računa i podnošenje poreske prijave u slučajevima propisanim zakonom. 
c.) Tehnički poslovi- 
- organizacija radova na tekućem i investicionom odražavanju, 
- organizacija hitnih intervencija, 
- organizacija realizacije godišnjeg programa održavanja, 
- svakodnevni kontakt sa vlasnicima posebnih delova i rešavanje tekućih problema. 


Prednosti profesionalnog upravljanja

U većini slučajeva do sada, upravnici iz redova stanara nisu imali dovoljno znanja i veština da samostalno upravljaju.
Biranje profesionalnog upravnika donosi mnogo koristi vlasnicima stanova, jer će oni sami biti rasterećeni brige o zgradi zato što će znati da imaju stručno lice na koje mogu da se oslone.
Upravnici zgrada imaju sličnu funkciju kao dosadašnji predsednici skupštine stanara, ali sa naglašenom menadžerskom ulogom. Upravnik je taj koji treba da obavesti nadležne organe da obave neku hitnu intervenciju ukoliko je potrebna, zaključi ugovor u ime stanara sa javnim preduzećima ili drugim pravnim licima, odnosno zastupa zajednicu u svim pravnim poslovima.


Kako mi to radimo? Potpisivanje ugovora i registracija stambene zajednice

Posle uvodne prezentacije, ako se odlučite za nas, mi ćemo u vrlo kratkom roku pripremiti svu neophodnu dokumentaciju. Posle potpisivanja ugovora o pružanju usluga profesionalnog upravljanja, mi vršimo registraciju Vaše stambene zajednice (ako nije već registrovana), odnosno preregistraciju (ako je registrovana). Ujedno se vrši i izrada pečata i otvaranje računa u jednoj od poslovnih banaka. Sve te usluge za Vas obavlja Vaš novi profesionalni upravnik sa svojim saradnicima. Posle toga obično zakazujemo prvi sastanak skupštine stambene zajednice.


Kako mi to radimo? Blog, viber, e mail

Radi lakše  komunikacije sa vlasnicima posebnih delova, svim stambenim zajednicama u kojima pružamo  usluge profesionalnog upravljanja pravimo Blog na kome stanari mogu u svakom trenutku da se informišu  o svim aktuelniostima vezano za zgradu (o terminima sastanaka i zaključcima sa istih, o stanju na računu, o radovima koji se planiraju i koji su izvršeni itd) i koji se ažurira i dopunjava skoro svaki dan. Takođe otvaramo i Viber zajednicu koja služi za kratka obaveštenja o trenutnim dešavanjima u zgradi.
E mail stambene zajednice otvaramo za komunikaciju upravnika sa drugim pravnim licima ali i za komunikaciju sa vlasnicima posebnih delova putem koga se uvek mogu dati konstruktivni predlozi i ideje, prijaviti problem itd.


Kako mi to radimo? Sastanci skupštine  stambene  zajednice

Zakon o stanovanju i održavanju zgrada propisuje obavezu održavanja sastanaka jednom u 6 meseci. Mi redovne sastanke u stambenim zajednicama u kojima pružamo usluge profesionalnog upravljanja održavamo 3 puta godišnje i to u aprilu, septembru i decembru kada i podnosimo finansijski i godišnji izveštaj  članovima skupštine jer smatramo da je potrebno češće se sastajati kako bi se efikasnije i brže rešavali tekući problemi. Van ta 3 redovna satanka, u hitnim slučajevima  održavamo  i vanredne, ako je neophodno. Smatramo da je važno da upravnik bude u stalnom kontaktu sa stanarima kako bi stambena zajednica funkcionisala besprekorno.



Kako mi to radimo? Finansijski izveštaji 

Zakon o stanovanju i održavanju zgrada je predvideo obavezno podnošenje  finansijskog izveštaja dva puta godišnje, ali mi smtaramo da je to veoma retko pa smo iz tog razloga uveli pravilo informisanja stanara o stanju na računu stambene zajednice dva puta mesečno i to svakog 1. i 15. u mesecu. Na taj način svi stanari mogu propratiti sve transakcije koje se vrše na računu.
Takođe, zainteresovani stanari mogu radnim danima od 8h do 16h doći kod nas u poslovne prostorije i izvršiti uvid u bankovne izvode računa.


Kako mi to radimo? Objedinjena naplata

Mi za sve stambene zajednice kojima pružamo usluge profesionalnog upravljanja štampamo i dostavljamo račune preko kojih se vrši objedinjena naplata za održavanje i upravljanje zgradom.Taj račun najčešće obuhvata uplate na ime tekućeg i investicionog održavanja, uplate za pružanje usluga profesionalnog upravljanja, redovno čišćenje, redovno održavanje lifta i slično, po dogovoru.
Glavne prednosti objedinjene naplate su:
- sve usluge na jednom mestu,
- manji troškovi platnog prometa i 
- transparentnost računa.